Przepis art. 7 Kodeksu Etyki Lekarza Weterynarii informuje, że lekarz weterynarii nie może użyć danych osobowych oraz tytułu zawodowego, aby zareklamować usługi lub towary.
Warto zwrócić uwagę, że informacja nie jest formą reklamy. Przedstawienie oferowanych usług jest dobrym pomysłem, który przyciągnie wielu klientów. Większość ludzi preferuje załatwienie spraw w jednym miejscu. Nierzadko wybierają firmy, które mają obszerny asortyment oraz oferują najwięcej usług.
Strona internetowa prawie jak reklama
Zbudowanie strony internetowej uwzględniające zasady SEO, czyli pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google przynosi oczekiwane skutki. Jak działa pozycjonowanie? Klient wpisuje frazę w wyszukiwarkę „weterynarz Olsztyn” lub ”weterynarz Szczytno” po czym wyświetlają się wyniki. Gabinet znajdujący się najwyżej ma najlepszego specjalistę SEO, który zadbał o to, aby wyświetlał się w pierwszej trójce. Dobry weterynarz (np. https://weterynarz.szczytno.pl/ ) to taki, który może pochwalić się tytułem, stopniem naukowym i doświadczeniem. Zamieszczając taką informację na stronie internetowej, daje do zrozumienia, że jest osobą kompetentną.
Nowi klienci, którzy chcą skorzystać z oferty, mogą bez wahania przekreślić dowolny gabinet weterynaryjny. Brak danych dotyczących wykształcenia może budzić wątpliwości. Psy, koty oraz inne zwierzęta to najlepsi przyjaciele człowieka. Oddanie ich w ręce niewłaściwego człowieka może mieć opłakane skutki.
Promocje surowo zabronione!
Ceny, rabaty to coś, czego trzeba się wystrzegać. Lekarzem weterynarii musi mieć świadomość tego, że jakiekolwiek zachęcanie klientów do skorzystania z usług lub zakupu produktów może zostać potraktowane jako reklama.
Gabinety 24-godzinne do zadań specjalnych
Pracownicy firm, których obowiązuje system 3 zmianowy, mają problem z dostaniem się do weterynarza pracującego do 15. Trudno się im dziwić. Praca w nocy wymaga porządnej dawki snu, dlatego gabinet weterynaryjny działający przez 24 godziny, jest dla nich gwarantem zdrowego pupila. Schroniska są przepełnione.
Od wolontariuszy można usłyszeć, że ludzie skarżą się na brak czasu. Jest to prawda. Dlatego lekarze weterynarii, którzy prowadzą gabinety weterynaryjne całą dobę, przyczyniają się do zmniejszenia ilości bezdomnych zwierząt w schronisku. Po prostu zachęcają ludzi do adopcji.
Poczta pantoflowa-priorytet dla seniorów
Polecenie od bliskiej osoby to jedna z najlepszych form ”reklamy”. Dlaczego? To proste. Ufamy bliskim osobom. Mając w swoim otoczeniu człowieka, który stawia wysokie wymagania dla firm oferujących usługi, możemy założyć, że trafimy w dobre ręce.
Pośpiech wrogiem sukcesu
Klienci zwracają uwagę na to, czy są wysłuchani. Pośpiech mocno zniechęca klientów. Potrzebują czasu na to, aby przedstawić problem w sposób jasny, niebudzący wątpliwości. Dlatego chętniej wybierają duże kliniki, gdzie zatrudnionych jest więcej osób.
Uśmiech to podstawa
Weterynarz powinien w szczególności skupić się na nienagannym wyglądzie, wysokiej kulturze osobistej oraz byciu miłym dla klientów. Kiedy ma zły dzień, musi założyć uśmiechniętą maskę. W przeciwnym wypadku jego zły humor sprawi, że straci stałego klienta.
Trudny przypadek to dodatkowy pieniądz
Cierpliwość dla przestraszonego pacjenta zwróci się w formie gotówki za zabieg. Łatwo zauważyć, że to stres nie tylko dla zwierzaka, ale również dla właściciela. Dla ludzi zwierzak jest jak członek rodziny. Pragną, aby byli traktowani z czułością. Przyjmując pieska lub kotka, którego zachowanie jest nietypowe, weterynarz zyskuje stałego klienta. Często gabinety weterynaryjne bezpośrednio tłumaczą, że nie zajmują się takimi przypadkami. Zadowolony klient następnym razem odwiedzi miejsce, w którym udzielono mu pomocy. Innych nie weźmie nawet pod uwagę.